Заклад дошкільної освіти має типовий проект і розрахований на 12 груп (220 вихованців).
У цьому навчальному році у дошкільному закладі функціонує 11 вікових груп : 2 групи для дітей раннього віку; 3 групи 4-го року життя; 3 групи 5-го року життя; 3 групи 6-го року життя. Дошкільний заклад працює: за 9-ти годинним режимом - 10 груп; 10,5 годинним режимом - 1 група. Поряд з групами загального розвитку функціонують 6 спеціалізованих груп для дітей з вадами мовлення.
У дошкільному закладі працюють 53 осіб, з них - 24 педагогічні працівники.
Дошкільний закладу № 458 є постійною базою для організації та проведення:
педагогічної практики студентів Харківського Національного педагогічного університету ім. Г.С.Сковороди та Харківського гуманітарно – педагогічного інституту;
слухачів курсів підвищення кваліфікації при КВНЗ «ХАНО»;
обласних семінарів для вчителів-логопедів;
методичних об’єднань для різних категорій педагогічних працівників міста, району, області.
Вихованці ЗДО є постійними учасниками і неодноразово нагороджувались дипломами та грамотами за участь у різного рівня конкурсах та змаганнях (сучасного танцю, образотворчого мистецтва, з легкоатлетичних видах спорту тощо).
Головна мета діяльності дитячого садка – виховати дитину здорову; виховати дитину щасливу; виховати дитину розумну.
Постійне збільшення кількості дітей з відхиленнями в розвитку мовлення висуває діагностико-корекційний і профілактичний напрями діяльності корекційних закладів у ряд найбільш значущих і пріоритетних. Найчисельнішу групу – до 60 % дітей дошкільного віку – сьогодні становлять діти з відхиленням у мовленнєвому розвитку. Своєчасне оволодіння мовленням – основа розумового розвитку дитини, запорука повноцінного її спілкування з дітьми. Різні відхилення мовленнєвого розвитку негативно позначаються на сприйманні мовлення, висловлюванні думок, оволодінні знаннями та формуванні особистості дитини. Для розв’язання цих проблем у ЗДО № 458 створена система взаємодії і координації корекційної роботи з чітким розподілом функцій між усіма учасниками корекційно-педагогічної роботи і залученням до роботи кожного педагога і спеціаліста. Для подолання мовленнєвих порушень корекційна робота будується комплексно в тісній співпраці фахівців – лікаря-педіатра, медичної сестри, вчителів-логопедів, практичного психолога, вихователів, музичних керівників, які обізнані з вимогами спеціального режиму в нашому дошкільному закладі й дотримуються їх.
Учителі-логопеди:
визначають складність та вираженість мовленнєвих порушень;
складають разом з колегами інтегрований, календарно-тематичний план;
здійснюють постановку діафрагментарного дихання, корекцію дефектних звуків, їх автоматизацію, диференціацію, уведення в самостійне мовлення;
сприяють практичному володінню дітьми навичками словотворення та словозміни, що допомагає особистісному росту дитини, формуванню
впевненої поведінки, почуття гідності, адаптації в суспільстві однолітків і дорослих, а надалі – успішному навчанню в школі;
надають консультативну допомогу батькам.
Вихователі:
закріплюють набуті знання;
відпрацьовують уміння до автоматизації навичок;
поповнюють, уточнюють та активізують словниковий запас дітей у процесі всіх режимних моментів;
проводять індивідуальні заняття за завданням учителя-логопеда в другу половину дня;
проводять щоденні заняття, в яких широко використовуються нетрадиційні засоби, а саме – ароматерапію, музикотерапію, елементи танцювально-рухової терапії, терапію піском, артотерапію тощо.
Практичний психолог:
постійно здійснює психодіагностичну, просвітницьку, консультативну, корекційно-відновлювальну та розвивальну роботу з дітьми, батьками, педагогами.
Музичний керівник на логоритмічних заняттях удосконалює:
загальну та дрібну моторику (координація руху, ручний праксис, артикуляційна мускулатура);
виразність міміки;
пластику рухів;
просодичний аспект мовлення (темп, тембр, виразність, сила голосу);
формує мовленнєве дихання;
виконує вокально-голосові вправи.
Отже, під час повсякденної роботи з навчання дітей логопедичних груп виконуються не лише професійні функції, а також здійснюються інтегровані зв’язки, тісний контакт із спеціалістами інших напрямів. А разом ми не лише будуємо єдиний навчальний процес, а допомагаємо один одному розкрити індивідуальні особливості кожного малюка.