/Files/images/otrisovat_kopiya.jpg Консультація для молодих педагогів.

Робота з батьками

Робота з батьками дуже важливий момент в роботі будь-якого педагога, оскільки батьки та вихователі - це союзники у розвитку та вихованні дітей. Від того, як складуться відносини двох сторін, залежить психологічне або емоційне благополуччя дитини, яка відвідує дитячий садок. Встановлення і підтримка контакту з батьками – це дуже важливий момент, в ході якого ви можете привернути увагу до себе як турботливого педагога, до своїх ідей, очікуванням; активізувати батьків на участь в житті групи і дитячого садка. Як це зробити?

1. Познайомтесь з усіма батьками Вашої групи. Добре, якщо це буде зроблено заздалегідь, до прийому групи (наприклад, на батьківських зборах). Назвіться, коротко розкажіть про себе, чим цікавитеся, що ви можете запропонувати дітям (у креативного педагога найчастіше більш зацікавлені діти і батьки). Пам'ятайте про те, що перше враження має велике значення, бо основне ставлення до співрозмовника закладається в перші секунди спілкування. Ваше завдання максимально розташувати батьків до себе. Використовуйте такі прийоми, як привітний погляд, посмішка, зоровий контакт, комплімент; в бесіді зрідка можна користуватися таким прийомом, як злегка розведені руки, повернені долонями вгору (як жест відкритості та запрошення до спілкування); звернення на ім'я та по-батькові - це складно зробити відразу, але надзвичайно важливо, по-кільки «Ім'я людини - це самий солодкий і найважливіший для нього звук на будь-якій мові» (Д. Карнегі). Встановлюючи контакт з людиною, намагайтеся дивитися йому в очі, так він буде більшою мірою впевнений, що Ви зацікавлені в бесіді.

2. Кращий співрозмовник не той, хто вміє добре говорити, а той, хто вміє добре слухати. Дайте батькам висловитися, будьте уважні до їхніх слів, звертайтеся за уточненнями, підтримуйте короткими фразами: «Так», «Ні», «Я подумаю над Вашою пропозицією» або «Я буду спостерігати за Сергійком і поділюся з Вами своїми враженнями», і намагайтеся не робити поспішних висновків. Іноді батька достатньо просто вислухати і морально підтримати.

3. Ще один важливий момент: як Ви використовуєте жести в процесі спілкування. Поспостерігайте за собою, чи не зловживаєте Ви якоюсь однією групою жестів. Жести - це добре, але в помірних кількостях і лише для підкріплення сказаного. Найбільш виразними у людини є губи, брови і очі, тому, постарайтеся уявити своє обличчя, коли говорите (добре, якщо є поруч дзеркало, в яке Ви можете заглянути в процесі спілкування). Звертайте увагу на виразні частини обличчя батьків, якщо Вам потрібно більш точно зрозуміти їх стан.

4. В момент встановлення контакту буде корисно провести з батьками анкетування. Цілі можуть бути різні: отримання більш докладної інформації про дитину та її батьків; вивчення потреб батьків та інше. Анкет зараз величезна безліч, але краще скласти анкети самостійно і включити в них тільки ті питання, які потрібні Вам для подальшої роботи. Питання повинні бути коректні, що не зачіплюють особисте життя батьків. У будь-якій анкеті підводите підсумок - так Ви отримаєте більш повну і докладну інформацію про групу в цілому.

5. Спілкуйтеся з батьками і вранці і ввечері. Під час прийому дітей, можна поцікавитися в якому настрої прийшов сьогодні малюк в дитячий сад. Увечері обов'язково позначте успіхи та досягнення дитини. Намагайтеся, як можна менше висловлювати претензій, що стосуються поведінки дитини, особливо в присутності інших батьків. Якщо проблема все-таки є, відведіть батьків в бік і в доброзичливій формі скажіть те, що Вас турбує.

6. Запрошуйте батьків на заняття чи спільну діяльність (крім першої молодшої групи). Їм цікаво поспостерігати за своїм малюком. Величезне задоволення дітям і батькам доставляють спільні заходи: спортивні, творчі або просто чаювання до свят. Головне, щоб це було з душею і весело.

7. Звертайтеся за допомогою до досвідчених педагогів, вихователя-методиста, психологу установи. Вони теж колись були педагогами - початківцями та з задоволенням поділяться з Вами вже накопиченим досвідом.

8. Розвивайте вміння, які допоможуть Вам зняти напругу. Спробуйте використовувати такі вправи:

«Дихання» Присядьте на пару хвилин, закрийте очі, подихайте рівно. Потім зробіть вдих на рахунок 1-2-3-4, затримайте дихання на 1-2-3-4, зробіть довгий видих з посиленням на 1-2-3-4-5-6. Повторіть вправу 4-5 разів, відкрийте очі і посміхніться.

«Настрій» Візьміть кольорові олівці і чистий аркуш паперу. Розслаблено лівою рукою намалюйте абстрактний сюжет. Спробуйте уявити, що ви переносите ваше сумний настрій на папір, як би матеріалізуете його. Закінчивши малювати, переверніть папір і на іншій стороні аркуша напишіть 5-7 слів, що відображають ваш настрій. Після цього ще раз подивіться на свій малюнок, як би заново проживаючи свій стан, перечитайте слова і з задоволенням розірвіть листок і викинете в урну.

«Дорога додому» Якщо є така можливість, залишайте якийсь відрізок шляху до будинку для пішої прогулянки, за цей час постарайтеся відключитися від усіх турбот і просто послухати шум вітру або шум вечірнього міста. Подумайте про що-небудь приємне, і коли відчуєте себе трохи відпочила, повертайтеся додому.

Сподіваємося, що ці короткі рекомендації допоможуть молодим педагогам швидше освоїтися в роботі з батьками, встановити міцний контакт і діяти разом на благо малюків.

Успіхів у Вашій нелегкій праці!

Кiлькiсть переглядiв: 831