Готовність дитини до школи: 6 речей на які слід звернути увагу

Визначити емоційну, психосоціальну і фізіологічну готовність дитини

відвідувати школу батькам може допомогти психолог і вихователі (якщо дитинавідвідує садок). Але часто на консультації за півроку або навіть за рік допочатку навчального року батькам просто дають рекомендації на що вартозвернути увагу перед першим класом. А вибір, коли йти до школи – в 6 або 7років – все одно залишається за батьками.

В такому випадку не варто перекладати вирішення на лікарів або вихователів.Придивіться до поведінки своєї дитини, оцініть її здібності. Адже ніхтокраще за батьків не зможе дати точну відповідь про рівень дорослішанняїхнього чада. Психолог може розповісти вам, що за готовність дитининавчатися відповідає кора головного мозку, що дає змогу в 6-8 роківформувати мотивацію, цілі, оцінювати і приймати складні рішення. Здавалосяб, дитяча сором’язливість не повинна бути прямим показником готовності дошколи. Але з цього все і починається. Отже, на що саме потрібно звернутиувагу батькам, і як можна допомогти майбутньому першокласнику?

1. Дитячі хворобиЯкщо дитина часто й тривало хворіє, це може сигналізувати не тільки пропроблеми з імунітетом. У дітей хвороби – це захисна реакція. Небажанняходити в садок просто “переростає” в проблему небажання відвідувати школу.У запущених випадках у дитини можуть початися проблеми зі сном або енурез.

Що робити? Для дитини потрібно сформувати позитивний образ школи та класу.Розповісти про свої шкільні роки, познайомити з дітьми, які станутьоднокласниками. Тільки через позитивні емоції можна досягти бажаннявідвідувати школу.

2. Дрібна моторикаНапевно, кожен батько знає, наскільки корисно її розвивати, але не завждиусвідомлює, як саме дитина застосовує ці здібності. Наприклад, майбутнійшколяр знає алфавіт і вміє рахувати до ста. Чи готовий він до школи? Якщо удитини є проблеми з ліпленням деталей, малюванням маленьких предметів – цепоганий показник розвитку дрібної моторики. Дослівно це означає – вашадитина знає букву, але не знає, як вписати її в клітинку зошита. Якправило, погано розвинена дрібна моторика йде «в комплекті» з поганою мовоюі словниковим запасом, це може бути причиною глузувань в школі.

Що робити? Не варто обов’язково зв’язувати дрібну моторику з готовністю дошколи. Цей «розділ» легко підтягнути. Вправ для дрібної моторики безліч,головне не лінуватися приділяти цьому час. Дрібна моторика – це і добрерозвинена мова (дитина робить «дрібні» рухи язиком) і здатність освоюватиписьмо.

3. ЛогікаЗдатність розуміти і вибудовувати логічні зв’язки – перше, на що звернеувагу психолог. Майбутній першокласник повинен чітко розуміти, які предметибільші, які менші, знаходити зайві предмети на картинці, формувати відоднини множинне.

Що робити? Якщо дитина не може виконати ці завдання – готовності до школинемає. Але це легко виправити, якщо не тиснути на неї. Подібні завдання іголоволомки повинні стати частиною щоденної гри.

4. СамостійністьБагато батьків задоволені вже тим, що дитина самостійно їсть і зав’язуєшнурки. Але це ще не всі фактори самостійності. Ви повинні бути впевнені,що дитина зможе швидко переодягнутися на перерві і скласти речі в пакет,відвідати шкільний туалет і привести себе після цього в порядок, знайтидорогу в інший кабінет і не заблукати в коридорах.Що робити? Якщо дитиназанадто повільна або ж ви постійно стоїте «для підстраховки» з ложкою абосерветкою – це ознака того, що в школі буде важко і вам, і їй. Наприклад,щоранку збирати портфель може стати глобальною катастрофою. Це говорить проте, що у дитини немає інтересу до самостійного виконання завдань. Тут вартопроявити терпіння і уважність: потрібно привчити дитину до чіткого розкладуі одночасно дозволити їй більше самостійності.

5. Сором’язливістьДосвідчений психолог зможе розговорити будь-яку дитину, але іноді занадтосором’язливі діти будуть говорити «я цього не знаю» замість правильноївідповіді, аби тільки не продовжувати неприємне для себе спілкування. Зайвасором’язливість дитини і відсутність соціалізації можуть стати великоюпроблемою: вона буде відмовлятися відповідати, не захоче відвідувати школу,де немає друзів.

Що робити? Причиною сором’язливістю можуть бути занадто суворі правила всім’ї. Дитині також необхідно обрати секцію або заняття, яке буде їй довподоби, а не вам.

6. КонцентраціяІнша крайність – надмірно товариська і непосидюча дитина. Якщо ваші син абодочка не можуть довести жодне завдання до кінця, постійно крутяться настільці і не можуть всидіти довше 10 хвилин, про навчання в школі говоритирано. Така дитина буде витрачати всю енергію просто на те, щоб всидіти настільці. На навчання не буде вистачати сил.

Що робити? У дитини повинна бути розвинена здатність концентруватися назавданні, розуміти і запам’ятовувати завдання, поставлене вчителем, івирішувати його до кінця, не відволікаючись на подразники. Таким дітям незавадять активні заняття в спортивній секції – вони добре розвиваютьдисциплінованість.

Кiлькiсть переглядiв: 48