Логоритмика - методика розвитку мовлення

Численні лінгвістичні та психологічні дослідження показали, що темпи розвитку мови на початку життя людини значно вище, ніж в усі наступні. Так, приблизно до 12 місяців словниковий запас малюка вміщає в середньому 8-10 слів, а в 3 роки він розширюється до 1000 слів! На третьому році життя мовленнєвий розвиток стає провідною тенденцією. Дитина не тільки поповнює свій словниковий запас, а й вчитися чіткому вимову звуків, пробує різний темп, інтонації, вибудовує мовні конструкції, формулює пропозиції. Завдання батьків і педагогів на цьому етапі – допомогти малюкові опанувати усім різноманіттям мови. Для розвитку мови і корекції порушень, що виникають в процесі, створена Логоритміка для малюків – комплекс вправ, де виконуються рухи які супроводжуються виголошенням відповідного тексту.

МЕТА ЛОГОРИТМІКИ Мета логоритміки для дошкільнят – подолати проблеми мовного розвитку, а також супутні труднощі, пов'язані з немовними функціями психіки. При цьому такі заняття не тільки допомагають удосконалювати мову, але і сприяють зміцненню м'язового апарату, формуванню правильної постави, а також активного моторного і сенсорного розвитку. Мова, з одного боку, тісно взаємопов'язана з фізичною активністю – чим вище рухова активність, тим інтенсивніше протікає розвиток мови. У комплексах рухових вправ мова є одним з провідних спонукаючих і контролюючих факторів. Логоритміка для дітей заснована на ритмічності віршованої мови, яка сприяє формуванню мовного слуху, правильного темпу мови і дихання.

АКТУАЛЬНІСТЬ ЛОГОРИТМІКИ Актуальність логоритміки полягає в тому, що більшість батьків зосереджені на ранній розвиток інтелекту дитини, зокрема, на навчанні читання. Практика останніх років, ознаменованих вибухом популярності методик раннього розвитку, показує, що розвиток центрів головного мозку, відповідальних за читання, рахунок «відволікає» його від інших необхідних нюансів психомоторного розвитку правої півкулі мозку, і ці втрати практично неможливо заповнити в майбутньому. І саме логоритміка вдома і в дитячому садку допомагає малюкові розвиватися гармонійно, поступово і відповідно до віку.

ЛОГОРИТМІЧНІ ВПРАВИ

Вправи по логоритміки зазвичай включають в себе наступні елементи:

• ходьба з постійною зміною напрямку;

• вправи які розвивають дихання, артикуляцію, голос;

• вправи на розвиток уваги та активізацію м'язового тонусу;

• мовленнєві вправи;

• вправи на формування почуття музичного ритму;

• вправи які розвивають дрібну моторику;

• спів. Всі ці вправи проводяться з обов'язковим музичним супроводом, який, крім усього іншого, ще й забарвлює заняття емоційно.

Ось кілька нескладних вправ, які напевно сподобаються вашому малюку і допоможуть розвинути його мовний апарат і удосконалити рухові навички:

Гра «Гоп-гоп» Дитина сидить на колінах до вас обличчям. Підкидайте його в різному ритмі. Гоп-гоп, гоп-гоп, Кінь пішов у галоп. Підкидаємо дитину розмірено, в ритмі слів (8 разів). Напоюю коня лихого, Сам приб'ю йому підкову. Підкидаємо на кожен склад (16 разів). Гоп-гоп, гоп-гоп, Кінь пішов у галоп. Ритм такий же, як і на початку.

Гра «Паровоз» Дитина сидить на колінах обличчям до дорослого. Беремо його ручки в свої. Робимо рухи взад-вперед, наслідуючи паровозу, легенько підкидаємо на колінах. Ось поїзд наш їде, Колеса стукають. Так-так-так-так. Повільно рухаємо ручками. Всі коліщатка стукають. Так-так-так, так-так-так. Паровоз йде тихіше, Швидко рухаємо ручками на кожен ударний склад. Зупинка значить ближче. Рухи сповільнюються. Ду-ду! Ду-ду! Піднімаємо одну ручку дитини вгору. Робимо короткі рухи вгору-вниз. Стоп! Ручки опускаються.

Гра «Деревце» Дме вітер нам в обличчя. Махати руками дитини долоньками до себе. Захиталося деревце. Підняти ручки дитини вгору і покачати ними з боку в бік. Вітерець все тихше-тихіше, Плавно опустити руки дитини. Деревце все вище-вище. Підняти ручки малюка і потягнути легенько вгору.

Кiлькiсть переглядiв: 45